Webbyrå WordPress

Vi är WordPress-webbyrån i Stockholm som bygger bra webbplatser med WordPress.

Kontakta oss

070-842 55 88
info@webbyra-wordpress.se

  • WordPress Hemsida
  • WordPress Konsult
  • Hemsida företag
  • Om oss
    • LIA-praktik marknadsföring
    • Blogg
    • Projekt
    • Tjänster
  • WordPress
    • Drupal eller WordPress?
    • Vi kan WordPress
    • Öppen källkod
    • Sökmotoroptimering
    • Responsive design
  • Kontakt

Tre enkla tips för att boosta din inkomsten på din WordPress-hemsida

16 april, 2019 by daniel Lämna en kommentar

Boosta inkomsten på hemsidan

Om du redan har en hemsida så är du antagligen även i konstant sökande om hur du kan dra vinning från de användare som hittar till din WordPress-hemsida eller blogg. Det finns en hel del olika metoder att göra detta på – vissa bättre och andra sämre. Vi har efter sökande och testande efter vinnande koncept, kunnat komma fram med några av de bästa sätten som kommer kunna hjälpa din WordPress-hemsida att erbjuda rätt inkomst-modell och samtidigt prestera bättre.

1. Cost per Click (CPC) modellen

Du kanske undrar hur Google lyckas erbjuda användare gratistjänster så som Chrome och Gmail? Detta är tack vare AdSense och ”Adwords” som helt enkelt är digital annonsering. Detta är den enklaste formen av tjäna pengar med din WordPress-hemsida eller blogg, där du som ”Publisher” tillåter annonser att visas på din hemsida.

Hur fungerar det? Företag och brands annonserar via företag som t.ex Google, som erbjuder att skapa dessa annonser åt dem och köpa impressions och inventory (köpa in möjliga annonser på hemsidor). Dessa företag och brands betalar enbart när annonserna är klickade på – då även Publishers (som dig själv) får betalt. När din förfrågan om att bli Publisher har blivit godkänd kommer du behöva att applicera en kod på din hemsida.

Vad är för- och nackdelar? Fördelarna är att det är en bra och relativt enkel inkomstkälla och att när det är implementerat, så kräver det inte så mycket underhållning. Nackdelarna är att för att driva inkomst via clicks, så kräver det att din hemsida har tillräckligt med trafik och om dessa användare inte klickar så blir det heller inga inkomster. Dessutom så uppskattas en 26% av alla användare att ha Ad Blockers installerade.

2. Custom Search Engine

Har du en hemsida som erbjuder mycket information och brukar användare söka på din hemsida för att hitta material och information? Om detta är fallet så kanske det är värt att ersätta ditt vanliga sökfält med Google’s Custom Search Engine (CSE). Varför skulle du vilja ersätta din vanliga för Googles? Jo, så att du kan tjäna pengar på Google’s sökbar! När en användare söker på ditt nya sökfält/CSE så kommer även betalda sök-annonser dyka upp, som gör det möjligt för dig att tjäna pengar varje gång dessa är klickade på.

Vad är för- och nackdelarna? Fördelen med att använda sig av CSE är att Click-through-rates är höga, så mer pengar till dig och din Wordspress-sida! Nackdelarna är att dina konkurrenter kanske använder sig av Google Adwords (betald SEO) för att marknadsföra sig, så chansen finns att dessa dyker upp under sökningarna. Vi skulle inte rekommendera detta alternativ om din hemsida är en e-handelshemsida.

Medan det kan vara spännande att starta sin egen hemsida eller blogg, så kan det även vara väldigt krävande. Kreativitet, disciplin och planering är några av de saker som kommer att vara avgörande för att din hemsida ska kunna erbjuda intressant innehåll och underhålla dina användare och läsare.

För att du under tiden, ska själv kunna hålla dig underhållen och kanske till och med tjäna in en extra slant (eller många!), så har Eurojackpot kommit till Sverige! Eurojackpot är ett lotteri där många olika länder och människor runt om i Europa har chans att delta, och lotteriet erbjuder större vinster än både Svenska lotterier och EuroMillions.

Hur spelar man? Det är superenkelt att spela Eurojackpot: du väljer 5 stycken huvudnummer mellan 1 till 50 och två stycken stjärnnummer mellan 1 till 10. Din vinstnivå avgörs beroende på hur många nummer du har lyckats pricka in – gällande både huvudnummer och stjärnnummer. Det finns totalt 12 olika vinstnivåer. Så se till att ta del av detta fantastiska lotteri som nu erbjuds digitalt – något som gör det väldigt praktiskt för en Wordspress-entreprenör att delta i.

3. Sponsrade inlägg

Detta är antagligen det bästa sättet för annonsering samtidigt som du försäkrar dig om bra användarupplevelse, då du som WordPress-ägare själv kan välja innehållet på artiklarna – samtidigt som du blir betald av företagen som du nämner i dessa. Om du redan har ett starkt varumärke och många unika användare, så kommer företag att kontakta dig för sponsrade artiklar. Men om du är lite av en nybörjare med en mindre publik, så är det bra att göra upp en plan om hur du kan nå ut till relaterade företag. Detta kräver lite av säljarerfarenhet och en hel del förhandlande, då vissa företag kanske kommer be att du även visar anpassade banners med deras logga och information – något som du faktiskt efter ett tag kan ta extra betalt för!

Vilka är för- och nackdelarna? Som sagt, fördelen med denna metod är att det är du som sätter din egen standard och väljer vilka priser du ska ta för de sponsrade inläggen. Dessutom så kan du även expandera dessa till som tidigare nämnt, banner och även dina sociala medier. Nackdelen med sponsrade inlägg är att du kommer få jobba lite hårdare för att hitta företag som är villiga att betala och att du antagligen kommer behöva vara partisk i dina åsikter, åtminstone till en början.

Arkiverad under: Nyheter Taggad som: Inkomst

Lämna ett svar Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Om Webbyrå WordPress

Vi är en webbyrå i Stockholm som har en lång erfarenhet av att leverera webb i världsklass till svenska företag och organisationer. Med vårt kunnande får företag och organisationer hjälp att planera, designa och utveckla webbplatser i WordPress med open source.

Senaste inläggen

  • Ny webbplats för Munchen.se
  • Tre enkla tips för att boosta din inkomsten på din WordPress-hemsida
  • Hemsida till företag
  • Skapa en hemsida i WordPress
  • Bygga en WordPress hemsida själv

RSS Senaste nyheterna från WordPress.org

  • WordPress 5.7 Release Candidate 23 februari, 2021
  • WordPress 5.6.2 Maintenance Release 22 februari, 2021

Läs mer om våra tjänster:

  • WordPress Webbyrå i Stockholm
  • WordPress Hemsida
  • WordPress Konsult
  • Hemsida företag

Intresserad?

Kontakta oss för offertförfrågan.

Vad våra kunder säger:

Jag kan verkligen rekommendera Webbyrå WordPress till nya kunder. Deras professionella tillvägagångssätt med helhetsperspektiv och flexibilitet gör det mycket trevligt att arbeta med dem och vi är jättenöjda med resultatet.

Erik Lindwall, Lindwall Photography

Behöver ni en WordPress konsult?

Låt oss skapa din webbplats. Vi brinner för att skapa användarvänliga och sökmotoroptimerade webbplatser med WordPress.

En bra webbplats driver intäkter, utvecklar relationer och öppnar nya möjligheter. Vi har nu ett riktigt bra erbjudande där vi anpassar WordPress efter just dina förutsättningar. Intressant? Kontaka oss så återkommer vi med förslag på hur vi kan hjälpa dig.

Information om Cookies

Cookies

Copyright © 2021 · Webbyrå WordPress